Cambridge

Cambrige Qualifications

Since the 2014/15 academic year, Colegio Tacoronte has been offering its students a meaningful complement to English, which demonstrates the firm health of our school.

This new project enabled through Cambridge, allows us to approach the bilingualism that our students develop progressively.

From the introductory courses in Infant Education, we introduce English into our daily lives and establish an essential foundation for the future. We continue to the higher levels in Primary and Secondary Education, where we have been obtaining official certificates within the official European framework for languages, such as A1, A2, B1, B2…, since the 2015/16
academic year.

This project will correlate with other language immersion activities, which we will accomplish through our collaboration with Cambridge University, both in and outside the school.

Cambridge Qualifications

El Colegio Tacoronte, desde el curso 2014/15, ofrece a sus alumnos un complemento importante al inglés, que demuestra la buena salud con la que cuenta nuestro Centro.

Este nuevo proyecto, implementado a través de Cambridge, nos permite acercarnos progresivamente al bilingüismo que desarrollan nuestros alumnos.

Desde los cursos de iniciación en Ed. Infantil, donde poco a poco vamos introduciendo el inglés en nuestras vidas cotidianas y estableciendo con ello una base de fundamento para el futuro, hasta los cursos superiores de Ed. Primaria y ESO, donde desde el Curso 2015/16 estamos obteniendo certificaciones oficiales dentro del marco oficial Europeo de las lenguas, tales como el A1, A2, B1, B2, etc.

Este proyecto será complementado con otras actividades de inmersión lingüística, que llevaremos a cabo en colaboración con Cambridge University, tanto en el Centro como fuera del mismo.

Es pues ésta, una nueva actividad que el Centro pone a disposición de los padres y alumnos, para completar aún más si cabe, una formación integral que tantos frutos ha dado en los últimos años.