Mayco

Colaboración con Mayco

Mayco School

The Colegio Tacoronte is from the Academic Year 2014/15 linked to the Mayco School. Through this partnership between the two education centers, the Colegio Tacoronte offers its students an important complement to our healthy English training.

This new project enables us to reach gradually bilingualism for our students.

From the introductory courses in Pre-School, where we are gradually introducing English in our daily lives and thereby a basic knowledge for the future, to the Upper-Primary and Secondary grades where they begin to prepare for obtaining special qualifications within the Common European Framework of Reference for Languages, such as A1, A2, B1, B2, etc.

This project will be complemented with other actitivies involving the English language, which take place in collaboration with the Mayco School, both in our island and abroad.

This is therefore a new activity that the Colegio Tacoronte offers our parents and students to achieve even further a more complete, comprehensive education that has given so much fruit in recent years.

Colegio Mayco

El Colegio Tacoronte y el Colegio Mayco tienen establecido un convenio de colaboración, desde el Curso 2014/15. A través de esta colaboración entre ambas entidades, el Colegio Tacoronte ofrece a sus alumnos un complemento importante al inglés, que demuestra la buena salud con la que cuenta nuestro Centro.

Este nuevo proyecto, nos permite acercarnos progresivamente al bilingüismo que desarrollan nuestros alumnos.

Desde los cursos de iniciación en Ed. Infantil, donde poco a poco vamos introduciendo el inglés en nuestras vidas cotidianas y estableciendo con ello una base de fundamento para el futuro, hasta los cursos superiores de Ed. Primaria y ESO, donde desde el Curso 2015/16 estamos obteniendo certificaciones oficiales dentro del marco oficial Europeo, tales como el A1, A2, B1, B2, etc.

Este proyecto será complementado con otras actividades de inmersión lingüística, que llevaremos a cabo en colaboración con Mayco, tanto en el Centro como fuera del mismo.

Es pues ésta, una nueva actividad que el Centro pone a disposición de los padres y alumnos, para completar aún más si cabe, una formación integral que tantos frutos ha dado en los últimos años.